Kevesen tudják, hogy Németországon kívül Magyarországon van a Bosch legnagyobb kutatás-fejlesztési központja. Az Egyesült Államok és Németország után itt dolgoznak a legtöbben a jövő autós fejlesztésein. Immár több mint kétezer magyar mérnök kutatja, fejleszti, majd teszteli is az újdonságokat.
A Bosch nevét elsősorban háztartási gépekkel kötjük össze, hiszen ezeken megjelenik a márkanév is, szemben az autós fejlesztésekkel, melyek B2B rendszerben készülnek. Azaz a kész termékeket olyan autógyártók veszik meg különböző együttműködések révén, mint a Tesla, az Audi vagy a BMW, majd mutatják be hatalmas show-k keretében mint saját fejlesztés – persze sokszor plusz funkciókkal, kütyükkel és persze az autóikkal megspékelve.
Magyarországon a zalaegerszegi pálya fogja segíteni az autós fejlesztések tesztelését is – mondta el Szőke Zoltán, a Bosch budapesti fejlesztési központjának osztályvezetője. A pálya fontos oktatási, üzleti, jogi, és kutatás-fejlesztési szerepet tölt be. Ugyanis azt sokan elfelejtik, hogy az önvezető autók bevezetéséhez nem elég egy biztonságosan és megbizhatóan működő járművet létrehozni, amely sofőr nélkül is képes közlekedni, de képzésre és jogi szabályozásra is szükség van.
Előbbit pótolja a szeptemberben az ELTE-n indult mesterképzés. Illetve az önvezető autózás terén létrejött együttműködés keretében (RECAR) jövőre megindul a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán is egy új, angol nyelvű mesterképzés. Erre elsősorban mérnöki és informatikus alapszakok hallgatói jelentkezhetnek, és “Autonomous Vehicle Control Engineer” elnevezéssel szerezhetnek diplomát.
Forrás: www.24.hu
Fotó forrása: www.bbj.hu
A teljes cikk itt olvasható.