Egy tipikus hétköznapi bevásárláson legfeljebb annyi logisztikai kérdés merül fel, hogy vajon a kukoricapehely doboza befér-e még a vászontáskába, vagy már kézben kell cígölni. Az igazi kihívás abban rejlik, hogy ezek a dobozok eljussanak a boltokba, és több száz magyar mérnök dolgozik azon, hogy a szállítás folyamata gördülékennyé váljon.
Laikusként semmiségnek tűnik a logisztikai parkban való forgolódás ahhoz képest, hogy esetenként fél Európát átszelik az áruval, pedig az elmondások alapján éppen ez az egyik legrosszabb része a munkának. Egy nagyobb kikötőben vagy ipartelepen előfordul, hogy órákon át kell sorban állva várakozni, lépésben haladni, szűk helyen manőverezni, és mindezt azután, hogy végigtolt a sofőr ezer kilométert a sztrádán.
A cél: A negyventonnás kamionok robotsofőrrel jobban közlekedjenek, mintha ember ülne a kormánykeréknél.
A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. Kutatási és Fejlesztési Központ munkájáról készült cikk és videó megtalálható az index.hu-n.
A teljes cikk elérhető ezen a linken.
Forrás: index.hu