Kutatóink jelenleg is a szakma élvonalában dolgoznak, és folyamatosan érnek el jelentős eredményeket. A tervezett fejlesztések elősegítik az alkalmazás-specifikus kutatások megerősödését, amelyekkel nemzetközi viszonylatban is mérhető előrelépés prognosztizálható. Az autonóm járművek területén számos új kutatási projekt indítását tervezzük. A kutatási témák kiválasztását a nemzetközi trendek és ipari partnerek megkeresései motiválták. A közös munka a folyamatos ipari megbízások és kutatási együttműködések formájában valósul meg.
A tudományos kutatási projektek egyik fókusza az autonóm járművek felépítésében alkalmazott technológiákra irányul, ennek keretén belül a video alapú feldolgozás, a környezetérzékelés és felismerés, a jármű-jármű és a jármű-infrastruktúra közötti kommunikáció emelhetők ki. A másik fontos terület az autonóm járműfunkciók kutatása, amely során a fejlett vezető asszisztens rendszerek, a magasan automatizált vezetési funkciók és az ehhez szükséges járműarchitektúrák kutatását tervezzük.
Az autonóm járművek irányítószoftverei területén is számos projekt indítását tervezzük, mint az adatgyűjtési módszerek (jel- és képfeldolgozás, számítógépes grafika és látás, háromdimenziós mozgásérzékelés), az adatfeldolgozási módszerek (szenzor fúzió, adatbányászat), a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, a robotika és a szoftvertechnológiai módszerek. Továbbá lehetőség nyílik szenzorfúziós kutatások, intelligens látórendszerek, korszerű szimulációs rendszerek és mechatronikai rendszerek irányítástechnikájának kutatás-fejlesztésére.
A jövőbeli fejlesztések záloga a korábbi sikeres projektek megvalósulása, melyek közül a legfontosabbak a következők:
Acronym | Projekt neve | Típus | Vezető | Összeg | Időszak |
Chauffeur II | Telematics Application | FP5 | DaimlerChrysler | 10,0 M Euro | 2000-2003 |
PEIT | Powertrain Equipped with Intelligent Technologies | FP5 | DaimlerChrysler | 3,6 M Euro | 2001-2004 |
SPARC | Secure Propulsion using Advanced Redundant Control | FP6 | DaimlerChrysler | 12,6 M Euro | 2004-2007 |
EJJT | Intelligens járműirányítás | ipari | Knorr-Bremse | 6,2 M Euro | 2004-2008 |
HAVEit | Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport | FP7 | Continental Automotive | 27,5 M Euro | 2008-2011 |
TruckDAS | Vezetéstámogató elosztott rendszerek innovációja haszongépjárműves platformra | hazai | Knorr-Bremse | 1,13 M Euro | 2008-2011 |
ERNYO-13 | Utasbiztonságot, vezetési asszisztenciát, megbízhatóságot, energiahatékonyságot és környezettudatosságot szolgáló technológiák fejlesztése | ipari | Bosch | 0,4 M Euro | 2014-2016 |
SEPPAC | Részlegesen automatizált járműplatform biztonsági és gazdaságossági funkciókkal | hazai | MTA-SZTAKI | 5,1 M Euro | 2015-2017 |
PROSPECT | Proactive Safety for Pedestrians and Cyclists | H2020 | IDIADA | 6,8 M Euro | 2015-2018 |