autó-hMi a helyzet az önműködő autók piacán, mik a legújabb 5G-fejlesztések, és mitől lesz egyedülálló a Zalaegerszegen épülő tesztpálya? Dr. Szalay Zsolttal, a Budapesti Műszaki Egyetem Gépjárműtechnológiai Tanszékének vezetőjével beszélgetett a hvg.hu újságírója.

A gépjárműfejlesztés területén megfigyelhető az automatizáltság folyamatos térnyerése, erre példa a Google vagy a Tesla járművei, de a területhez kapcsolódik több autógyár is: például a Volvo már évek óta szereli autóiba az adaptív tempomatot vagy az automatikus fékrendszert, mely képes az előttünk haladó járművet követni vagy veszély esetén megállni. Mivel ez egy viszonylag friss és gyorsan változó terület, Magyarország szeretne az élmezőnyben lenni a fejlesztésekben, azért épül az egyedülálló tesztpálya Zalaegerszegen, ahol minden körülmény adott lesz az önvezető autók kipróbálására.

A zalai tesztpályával egyébként Magyarország felkerülhet az autonóm járműgyártás térképére, sőt, az élmezőnybe kerülhet. (A tanszéknek is van egyébként autónóm járműve már, egy átalakított Smart, melyről keveset hallottunk). A nagy autógyártó cégeknek ugyanis mind van tesztpályája, de azok funkcióban eltérnek az előreláthatólag 2018 nyár elején átadásra kerülő, 260 hektáron elterülő fejlesztéstől. Olyanokra is gondoltak a magyar mérnökök, kutatók, melyekre mások még nem, vagy eddig nem valósították meg ezeket. „A már meglévő autonóm járműveknek tervezett tesztpályáktól a mienk 8 ponton tér el, erről egy tudományos cikk is meg fog jelenni a közeljövőben” – mondja Szalay.  Ha arról hallunk, hogy „tesztpálya”, egy Hungaroringhez hasonló rendszert képzelünk el, pedig ezek a pályák nem hasonlítanak rá.

Forrás: www.hvg.hu

A teljes cikk itt olvasható.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien